Onze blogs.

Alles.

Monday 17 July
BLOG Bob ten Berge: Alle vrouwen versieren op ‘t eerstvolgende feestje? Lees en leer dan alles over Virtual Reality!

Virtual Reality (VR) wordt in grote mate geassocieerd met gaming. Logisch ook, aangezien gamers zich manoeuvreren in een volledig digitaal gecreëerde wereld. Een wereld waar fantasie en realiteit bij elkaar samenkomen, om zo de ultieme vorm van entertainment en ontspanning te vormen. En dat allemaal gewoon thuis op de bank. Hoe vet is dat!? Vertel je echter op een feestje tegen een (bij voorkeur aantrekkelijke) vrouw dat jij jezelf uren kan vermaken met gaming, dan krijg je onherroepelijk een stortvloed aan: “ieeuwhww, bahhh, O.M.G., why?” etc. Kortom, deze conversaties kunnen leiden tot geen of weinig seksuele interacties. En juist dát is een gemiste kans. Want VR is wel degelijk sexy! Sterker nog, de techniek rondom VR en toepasbare mogelijkheden gaan in een rap tempo vooruit. Sommigen van ons, met ene M. Zuckerberg vooroplopend in de discussie, geloven zelfs dat VR het volgende computerapparaat kan evolueren. Dat VR al onze zintuigen kan en gaat beïnvloeden, en dat de industrie kan groeien tot een “multi-billion dollar business”.

Monday 12 June
BLOG Erik Kepper: Is content eigenlijk nog king in het digitale tijdperk?

‘Content is king’ is al lange tijd een hoofdevangelie binnen de media. Het succes van zenders en makers wordt overwegend bepaald door geweldige creatieven en artiesten, en daarbij de content die zij bedenken en voortbrengen. Het succes ervan in termen van bereik, marktaandeel en hits is berekend op basis van de gouden regels van creatief talent: de talenten van Mad Men. Geweldig in trendspotting en met een briljante intuïtie. Deze Mad Men focussen echter minder op gebieden als techniek, interactie en data

Monday 22 May
BLOG Lisa Huberts: Een YouTube-maagd in vloggerland

Oké, dat is niet helemaal waar. Ik kom uit 1994 en ondanks dat ik opgegroeid ben met het betalen per minuut voor internet mét inbelverbinding, werd ik dankzij mijn broertjes en studie volgegooid met filmpjes op YouTube.

Wednesday 3 May
BLOG Erik Kepper: Concentrate has lift-off!!

Zojuist is de rebranding van ons succesvolle online jongerenplatform Concentrate gelanceerd. Het kanaal is een volledige transformatie ondergaan en heeft een nieuw stoer uiterlijk. Ook de programmering krijgt een upgrade met diverse nieuwe formats, waar verschillende topproducenten nu pilots voor maken. Als hoogtepunt hebben we ook drie geweldig nieuwe presentatoren toegevoegd. Stefan Jurriens (StukTV), Holly Mae Brood (Nieuwe Tijden) en Nesim Najih (Supergaande) komen het Concentrate-team versterken. Zij nemen het stokje over van Nanne Meijer en Monica Geuze, die zich na drie prachtige seizoenen op nieuwe projecten gaan richten. Er is een speciale afscheidsvideo voor Nanne en Monica geüpload op YouTube.nl/concentratenl, waarin zij worden geëerd door de andere Concentrate-presentatoren Kaj Gorgels, Thomas Cox, Kaj van der Ree en Bobbie Bodt. Gezamenlijk verwelkomen zij de drie nieuwe hosts.

Tuesday 18 April
BLOG Daniël Büchner: Data en insights; dirigeren in een wereld van online video

Je leest de titel hierboven en bedenkt je: 'wat kan ik van dit stukje leren?' Of misschien wel: 'o jemig, weer een blog over data, pffft…' Ok, fair point. Daarom heb ik dit blog iets anders ingestoken. Laat ik beginnen met een vraag: Wat heeft data gemeen met muziek?

Monday 3 April
BLOG Melanie van Gelderen: Wie is RTL MCN?

Wie is RTL MCN? Was de eerste opdracht die ik kreeg om op te tekenen, toen ik hier als interim communicatieadviseur begon. Wat is onze boodschap en hoe gaan we dat aan de niet wetende goegemeente communiceren? Want niet heel veel mensen waren echt bekend met het fenomeen YouTube. Men kent het wel, maar weet eigenlijk niet hoe geweldig de wereld achter YouTube is en al helemaal niet wat een MCN doet.

Monday 20 March
BLOG Erik Kepper: Dit is wat YouTubers succesvol maakt

RTL MCN baas Erik Kepper schetst wat de grote YouTubers gemeen hebben. Inmiddels is duidelijk dat online-tv op meerdere vlakken voor disruptie heeft gezorgd. Niet alleen door het nieuwe kijkgedrag, maar ook door het feit dat iedereen nu via online-technologie de hele wereld snel kan bereiken.

Tuesday 4 July
BLOG Diana Hommes: A true love story?

Terwijl ik deze woorden op schrijf ben ik onderweg naar een bruiloft in Zuid-Frankrijk. Ja ja, er trouwen nog mensen in deze tijd. Bij deze vrienden lijkt hun liefde bijna vanzelfsprekend te verlopen. Ik ken weinig mensen die zó goed bij elkaar passen. Ach ja ‘ware liefde’.. Het lijkt steeds unieker te worden in de wereld vol verleidingen. Het is voor velen zoeken naar een speld in een hooiberg, want het kan natuurlijk altijd mooier, leuker en beter. Juist nu het aanbod met alle datingapps en tools groter dan ooit lijkt te zijn.

Monday 29 May
BLOG Willem Bartelings: Ik dacht al dat je naar Concentrate Velvet cake

Mademoiselle et messieurs, het is met grote trots en veel plezier dat ik u presenteer: hét nieuwe YouTube-kanaal Concentrate Velvet. Wauw. Het is er uit! Eindelijk mag het gezegd worden. Na lange maanden van creatieve brainstormsessies, hard werk en intensieve voorbereidingen staat nu de eerste video live en is daarmee het kanaal officieel gelanceerd. Natuurlijk is dat voor mij, als channel en content coördinator van Concentrate Velvet, de uitgelezen kans om jullie - de lezer - eens mee te nemen in het proces voorafgaand aan zo’n lancering. Het maakt het voor mij extra leuk, omdat dit direct een mooi moment is om mijn twee grootste passies - YouTube en koken - te combineren in dit blog. Ik geef jullie eigenlijk een exclusief kijkje in de keuken van RTL MCN. Want wat is nou eigenlijk het geheime recept voor het lanceren van een nieuw YouTube-kanaal?

Monday 8 May
BLOG Luuk de Haardt: Het geheim van een uniek ingewikkeld foto-verdwijnend gekke-gezichten platform

‘We moeten iets met Snapchat!’ Er is weer een platform dat geliefd is onder jongeren. Maar dit keer is het anders! Snapchat is speciaal. Mensen die mij kennen weten dat ik een voorliefde heb voor dat kleine spookje. Maar wat maakt Snapchat dan zo speciaal? Zijn het de foto’s en video’s die verdwijnen? De plaatselijke geo-filters van de bakker om de hoek, of de mogelijkheid om tijdens koningsdag een Unox muts te dragen en jezelf tot koning te kronen? Nee dat kan het niet alleen zijn. Instagram, Facebook en Whatsapp hebben namelijk (bijna) al deze functies ook - na het kopiëren van Snapchat. Wat is dan het geheim? Dat is betrokkenheid. De een-op-een relatie die je creëert met je volgers en de band die je samen opbouwt. Oké, heel leuk dat jij en je volgers goede vriendjes zijn, maar wat kan je er als bedrijf nou eigenlijk mee en hoe zet je dit ingewikkeld foto-verdwijnend gekke-gezichten platform dan in?

Monday 24 April
BLOG Oswald Hoogeveen: Het huwelijk van tv en (online) video on demand

Hoge kwaliteit video’s door content creators die ook nog een hoge betrokkenheid creëren met de kijker, welke adverteerder wil dat nou niet? Waar er voorheen alleen werd gedacht aan 'of' televisie 'of' online video on demand, zijn deze mediakanalen inmiddels met elkaar getrouwd en is het vandaag de dag 'én' tv 'én' (online) video on demand. De kijker van tegenwoordig consumeert namelijk op verschillende manieren, in de multiscreen-vorm. Wij noemen dat hier simpelweg ‘EN+EN’.

Monday 10 April
BLOG Laurence Janssen: 5 Top Tips voor Influencer Marketing / Oude Wijn, Nieuwe Zak

Beeld je in: Je giet een prachtige oude Barolo in een praktische hippe organische zak. Mensen zien de zak en kijken er verwonderd naar uit hoe die wijn smaakt, van anderen hoorden zij dat die wijn best goed was, toch twijfel je want het is zo ‘nieuw’. Welkom in de wereld van influencer marketing! De Barolo is ‘branded content en endorsement deals’ en die hippe nieuwe zak zijn influencers.

Monday 27 March
BLOG Jelmer Wind: Spectaculaire reis door adembenemend IJsland voor 'Extreme Roadtrip'

De afgelopen maanden hebben we gewerkt aan een speciaal voor Renault ontwikkeld digital first format ‘Extreme Roadtrip’, dat op 7 februari van start is gegaan bij RTL Basecamp, 11 februari bij StukTV en 13 februari bij RTL 7. Voor dit tweede seizoen zijn we in zee gegaan met influencers en beste vrienden Giel de Winter van StukTV en rugbyheld Jay Jay Boske - ook wel bekend van Expeditie Robinson.