BLOG Erik Kepper: Concentrate has lift-off!!

Wednesday 3 May

Zojuist is de rebranding van ons succesvolle online jongerenplatform Concentrate gelanceerd. Het kanaal is een volledige transformatie ondergaan en heeft een nieuw stoer uiterlijk. Ook de programmering krijgt een upgrade met diverse nieuwe formats, waar verschillende topproducenten nu pilots voor maken. Als hoogtepunt hebben we ook drie geweldig nieuwe presentatoren toegevoegd. Stefan Jurriens (StukTV), Holly Mae Brood (Nieuwe Tijden) en Nesim Najih (Supergaande) komen het Concentrate-team versterken. Zij nemen het stokje over van Nanne Meijer en Monica Geuze, die zich na drie prachtige seizoenen op nieuwe projecten gaan richten. Er is een speciale afscheidsvideo voor Nanne en Monica geüpload op YouTube.nl/concentratenl, waarin zij worden geëerd door de andere Concentrate-presentatoren Kaj Gorgels, Thomas Cox, Kaj van der Ree en Bobbie Bodt. Gezamenlijk verwelkomen zij de drie nieuwe hosts.

Om dit allemaal voor elkaar te boksen, hebben we de afgelopen weken met ons geweldige team dag en nacht gewerkt. Wat begon met een idee, werd vervolgens uitgewerkt in een dikke presentatie. We hebben een externe topvormgever aangetrokken, die de nieuwe rebranding voor Concentrate heeft ontworpen en organiseerden een borrel voor producenten om onze ideeën te presenteren, zodat zij met hun meestertalent hier formats op kunnen bedenken. In de tussentijd waren de onderhandelingen gaande met de nieuwe presentatoren, werden hun profielen opgebouwd en is er een communicatieplan ontwikkeld. Alle zeven de presentatoren moesten ook nog op de foto, wat nog best een gepuzzel was met hun bomvolle agenda’s, waarbij een deel ook nog op vakantie was en Nesim net een haarimplantatie had ondergaan. Daarom een extra dank aan de fotograaf, die ons zelfs op zondag wilde ontvangen. Tussen alles door werd de afscheidsvideo geschoten door ons concepts-team en vloog Stefan in een helikopter, reed Holly Mae op een Harley Davidson en blies Nesim in een Mustang de weg op. Kaj, Bobbie, Kaj en Thomas pikten de nieuwe presentatoren op met een Hummer-limo en tussendoor proosten zij met de hele crew met lauwe appelcider (bij gebrek aan beter) op een geweldige start van dit nieuwe avontuur!

En dan nu op dit moment zijn we live en wat zijn we super trots op het resultaat! Hopelijk vinden jullie het net zo tof als wij. En dit is nog maar het begin, er komt nog veel meer leuks aan de komende tijd. Graag wil ik iedereen bedanken die heeft meegewerkt, zijn weekenden en slaap heeft opgeofferd en zijn steentje heeft bijgedragen aan dit mooie project. Maar ook nog een special thank you aan Monica en Nanne, dank jullie wel voor de afgelopen drie seizoenen. Jullie zijn helden en we wensen jullie veel succes met jullie andere projecten!

Nu rap naar Concentrate!
Vergeet niet te abonneren, doe dat duimpje omhoog en like, share, deel en retweet!

Erik Kepper
RTL MCN

Bekijk ook.

Thursday 12 October
BLOG Myrthe Stapper: Het veranderende YouTube-landschap en haar trends

Deze maand is het precies twaalf en een half jaar geleden dat de allereerste video op YouTube werd geplaatst. Sindsdien is YouTube uitgegroeid tot een wereldwijd begrip, waar zowel consumenten als bedrijven niet meer om heen kunnen. YouTube speelt met haar één miljard gebruikers bovendien een grote rol in het veranderende kijkgedrag van de consument. Dan nog niet eens gesproken over alle gekke videotrends die zijn ontstaan op YouTube. Hoog tijd voor een terugblik naar de afgelopen jaren. Hoe is dit populaire platform ontstaan, wat zijn belangrijke videotrends geweest en waar gaat het naar toe?

Monday 17 July
BLOG Bob ten Berge: Alle vrouwen versieren op ‘t eerstvolgende feestje? Lees en leer dan alles over Virtual Reality!

Virtual Reality (VR) wordt in grote mate geassocieerd met gaming. Logisch ook, aangezien gamers zich manoeuvreren in een volledig digitaal gecreëerde wereld. Een wereld waar fantasie en realiteit bij elkaar samenkomen, om zo de ultieme vorm van entertainment en ontspanning te vormen. En dat allemaal gewoon thuis op de bank. Hoe vet is dat!? Vertel je echter op een feestje tegen een (bij voorkeur aantrekkelijke) vrouw dat jij jezelf uren kan vermaken met gaming, dan krijg je onherroepelijk een stortvloed aan: “ieeuwhww, bahhh, O.M.G., why?” etc. Kortom, deze conversaties kunnen leiden tot geen of weinig seksuele interacties. En juist dát is een gemiste kans. Want VR is wel degelijk sexy! Sterker nog, de techniek rondom VR en toepasbare mogelijkheden gaan in een rap tempo vooruit. Sommigen van ons, met ene M. Zuckerberg vooroplopend in de discussie, geloven zelfs dat VR het volgende computerapparaat kan evolueren. Dat VR al onze zintuigen kan en gaat beïnvloeden, en dat de industrie kan groeien tot een “multi-billion dollar business”.

Wednesday 27 September
BLOG Jelmer Wind: Hoe Concentrate het levenslicht zag

‘Concentrate’ bestaat twee jaar. Wat voor mij persoonlijk best wel een mijlpaal is, vooral als je zou weten hoe dit inmiddels mega populaire jongerenkanaal is ontstaan. Het idee ontstond drie jaar gelden, tijdens een brainstorm met mijn RTL-collega Annemarieke Loderus. We vonden dat we iets op YouTube moesten gaan doen. Deze intentie ontstond voordat RTL MCN werd opgericht. We hadden een Zwitsers tv-programma gezien, waarbij jongeren bij elkaar kwamen in de studio en muzikanten en publiek uitnodigden. Zij zette gezamenlijk een hele gave vibe neer, waarbij ik dacht: “zo moet je jonge millenials bereiken!” In Zwitserland was het weliswaar een tv-programma, echter concludeerden we in de brainstorm dat we juist niet op TV moesten gaan zitten maar op YouTube. Dit is de toekomst, van zowel TV als van andere platformen. De millenials bevinden zich online en merken willen uiteindelijk ook mee verschuiven naar de plekken waar deze jonge mensen zitten.

Tuesday 4 July
BLOG Diana Hommes: A true love story?

Terwijl ik deze woorden op schrijf ben ik onderweg naar een bruiloft in Zuid-Frankrijk. Ja ja, er trouwen nog mensen in deze tijd. Bij deze vrienden lijkt hun liefde bijna vanzelfsprekend te verlopen. Ik ken weinig mensen die zó goed bij elkaar passen. Ach ja ‘ware liefde’.. Het lijkt steeds unieker te worden in de wereld vol verleidingen. Het is voor velen zoeken naar een speld in een hooiberg, want het kan natuurlijk altijd mooier, leuker en beter. Juist nu het aanbod met alle datingapps en tools groter dan ooit lijkt te zijn.