BLOG Diana Hommes: A true love story?

Tuesday 4 July

Terwijl ik deze woorden op schrijf ben ik onderweg naar een bruiloft in Zuid-Frankrijk. Ja ja, er trouwen nog mensen in deze tijd. Bij deze vrienden lijkt hun liefde bijna vanzelfsprekend te verlopen. Ik ken weinig mensen die zó goed bij elkaar passen. Ach ja ‘ware liefde’.. Het lijkt steeds unieker te worden in de wereld vol verleidingen. Het is voor velen zoeken naar een speld in een hooiberg, want het kan natuurlijk altijd mooier, leuker en beter. Juist nu het aanbod met alle datingapps en tools groter dan ooit lijkt te zijn.

Met content is dat niet anders. YouTube biedt zoveel content aan dat je door de bomen het bos niet meer ziet. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere (online) platformen (!) Pfff.. Heb je even? Gelukkig zijn daar de algoritme tools die voor jou een passende match maken, zodat je zelf niet meer hoeft te zoeken. Want net als met content val je toch vaak op hetzelfde ‘type’. Maar wanneer is iets nu een match made in heaven? Een grappig kattenfilmpje kan leuk zijn als je je verveelt, het is ten slotte materiaal waar je niet bij na hoeft te denken. Het kijkt lekker weg, maar daarna raak je toch snel verzadigd. Net als die scharrel met wie je een leuke nacht hebt beleefd. Leuk, maar daarna zoek je toch weer verder. Sommigen vinden dat trouwens prima: kortstondige ‘hapsnap’ relaties. Makkelijk verteerbaar, geen ingewikkeld gedoe. Anderen gaan liever voor de langdurige verbinding. Niet dat je daar overigens altijd naar hoeft te zoeken. Soms bevalt het gewoon goed dat je bij diegene blijft terugkomen.

Bij RTL MCN gaan wij voor die langdurige relatie met de kijker. Als je een merk in de markt zet hoop je dat de doelgroep een band met het merk opbouwt. En dat is in dit geval eigenlijk niet anders dan de band met een persoon. In de ideale situatie is het ‘iemand’ waar je je in herkent, waar je bij wilt horen, waar je plezier mee hebt, waar je op kan vertrouwen en waarbij je je gehoord voelt. En niet onbelangrijk: waar je bij blijft terugkomen. Wederzijdse liefde.

Als Content & Channel Manager ben ik verantwoordelijk voor het merk Concentrate Velvet. Als je in je date vooral lol wilt maken, dan ben je hier aan het juiste adres. De hoofdmoot van de content valt onder de categorie ‘entertainment’. Dat wil niet zeggen dat we geen gevoelige snaren kunnen raken, want ik denk dat we de doelgroep, vrouwelijke ‘young millenials’, niet moeten onderschatten. Laatst kwam het onderwerp 'feminisme' aan bod in de serie Grannies & Guys; een serie waarin mannen en oudjes samen met Bibi Breijman verschillende vrouwenzaken bespreken. Ik schrok van de explosie aan reacties onder de video. De video was zelfs een tijdje ‘trending’. Kijkers vonden dat de mannen feminisme verkeerd interpreteren en geen goed voorbeeld gaven. Ik had niet verwacht dat dit zoveel reuring veroorzaakte bij het jonge publiek, maar ik was ook blij. Er is dus óók vraag naar serieuze onderwerpen. Bij de opbouw van het merk Concentrate Velvet willen we een goede balans maken tussen entertainment en 'stijlvolle' content. Een stoere chick waar je lol mee beleefd, die je inspireert en je tegelijkertijd aan het denken zet. Oftewel; een merk met verschillende kernwaarden.

Eind mei vond de lancering plaats en de reacties zijn tot nu toe erg positief. Maar om een merk goed op te bouwen heb je meer nodig: Tijd en heel veel liefde. Net als een goede relatie.

Voor mij ontstaat er iedere keer een match als er iemand op de abonneerknop klikt. Of het ware liefde is, dat moet nog blijken. Gelukkig heeft elke relatie wel ups & downs. Soms mag je een foutje maken. Als het vertouwen er is, net als in een goede relatie, dat komt het wel weer goed.

– and they lived happily ever after -

 Diana Hommes is Content & Channel Manager Concentrate Velvet bij RTL MCN

Bekijk ook.

Thursday 12 October
BLOG Myrthe Stapper: Het veranderende YouTube-landschap en haar trends

Deze maand is het precies twaalf en een half jaar geleden dat de allereerste video op YouTube werd geplaatst. Sindsdien is YouTube uitgegroeid tot een wereldwijd begrip, waar zowel consumenten als bedrijven niet meer om heen kunnen. YouTube speelt met haar één miljard gebruikers bovendien een grote rol in het veranderende kijkgedrag van de consument. Dan nog niet eens gesproken over alle gekke videotrends die zijn ontstaan op YouTube. Hoog tijd voor een terugblik naar de afgelopen jaren. Hoe is dit populaire platform ontstaan, wat zijn belangrijke videotrends geweest en waar gaat het naar toe?

Monday 17 July
BLOG Bob ten Berge: Alle vrouwen versieren op ‘t eerstvolgende feestje? Lees en leer dan alles over Virtual Reality!

Virtual Reality (VR) wordt in grote mate geassocieerd met gaming. Logisch ook, aangezien gamers zich manoeuvreren in een volledig digitaal gecreëerde wereld. Een wereld waar fantasie en realiteit bij elkaar samenkomen, om zo de ultieme vorm van entertainment en ontspanning te vormen. En dat allemaal gewoon thuis op de bank. Hoe vet is dat!? Vertel je echter op een feestje tegen een (bij voorkeur aantrekkelijke) vrouw dat jij jezelf uren kan vermaken met gaming, dan krijg je onherroepelijk een stortvloed aan: “ieeuwhww, bahhh, O.M.G., why?” etc. Kortom, deze conversaties kunnen leiden tot geen of weinig seksuele interacties. En juist dát is een gemiste kans. Want VR is wel degelijk sexy! Sterker nog, de techniek rondom VR en toepasbare mogelijkheden gaan in een rap tempo vooruit. Sommigen van ons, met ene M. Zuckerberg vooroplopend in de discussie, geloven zelfs dat VR het volgende computerapparaat kan evolueren. Dat VR al onze zintuigen kan en gaat beïnvloeden, en dat de industrie kan groeien tot een “multi-billion dollar business”.

Wednesday 27 September
BLOG Jelmer Wind: Hoe Concentrate het levenslicht zag

‘Concentrate’ bestaat twee jaar. Wat voor mij persoonlijk best wel een mijlpaal is, vooral als je zou weten hoe dit inmiddels mega populaire jongerenkanaal is ontstaan. Het idee ontstond drie jaar gelden, tijdens een brainstorm met mijn RTL-collega Annemarieke Loderus. We vonden dat we iets op YouTube moesten gaan doen. Deze intentie ontstond voordat RTL MCN werd opgericht. We hadden een Zwitsers tv-programma gezien, waarbij jongeren bij elkaar kwamen in de studio en muzikanten en publiek uitnodigden. Zij zette gezamenlijk een hele gave vibe neer, waarbij ik dacht: “zo moet je jonge millenials bereiken!” In Zwitserland was het weliswaar een tv-programma, echter concludeerden we in de brainstorm dat we juist niet op TV moesten gaan zitten maar op YouTube. Dit is de toekomst, van zowel TV als van andere platformen. De millenials bevinden zich online en merken willen uiteindelijk ook mee verschuiven naar de plekken waar deze jonge mensen zitten.

Tuesday 4 July
BLOG Diana Hommes: A true love story?

Terwijl ik deze woorden op schrijf ben ik onderweg naar een bruiloft in Zuid-Frankrijk. Ja ja, er trouwen nog mensen in deze tijd. Bij deze vrienden lijkt hun liefde bijna vanzelfsprekend te verlopen. Ik ken weinig mensen die zó goed bij elkaar passen. Ach ja ‘ware liefde’.. Het lijkt steeds unieker te worden in de wereld vol verleidingen. Het is voor velen zoeken naar een speld in een hooiberg, want het kan natuurlijk altijd mooier, leuker en beter. Juist nu het aanbod met alle datingapps en tools groter dan ooit lijkt te zijn.