Extreme Roadtrip & Renault

Branded content partnership

Renault zocht voor de lancering van de nieuwe Renault Kadjar een branded content partnership om de marketingboodschap Stop Watching, Start Living te communiceren en de doelgroep te inspireren en activeren. Renault wilde het extreme sports domein claimen om de Renault Kadjar te positioneren als een stoere, sportieve auto.

We ontwikkelden samen het digital first multiscreen format Extreme Roadtrip. Na het succes van het eerste seizoen, zijn we begin februari 2017 gestart met seizoen twee. In deze reeks gaan social influencers en beste vrienden Giel de Winter (StukTV) en JayJay Boske (Expeditie Robinson) op een spectaculaire reis langs extreme sports locaties in adembenemend IJsland. De video’s zijn te zien op RTL Basecamp - het gloednieuwe online travelplatform voor young millennials van RTL MCN - en daarnaast ook bij RTL 7 en via de kanalen van de twee populaire mannen. De productie is in handen van Towel Media. Het content partnership is tot stand gekomen in samenwerking met Branded Entertainment Bureau FUSE, mediabureau OMD, Publicis en Dorst & Lesser.

Tijdens de roadtrip ontmoeten Giel en JayJay op iedere locatie een local met een passie voor extreme sports en een bijzonder verhaal. De mannen kunnen natuurlijk niet achterblijven en maken kennis met tien spannende activiteiten, zoals fatbiken, ijsduiken, splitboarden en snowkiten. Renault is met de Kadjar en Captur, de 'crossovers' van Renault, de bindende factor die de twee vrienden overal naartoe brengt. Via een 360-graden content partnership claimt Renault het extreme sports domein en creëert hiermee een stoer en sportief imago. Voor het creëren van engagement maken kijkers via een brand activation kans op hun eigen roadtrip door IJsland in de Renault Kadjar of Captur.

Extreme Roadtrip is te volgen op het YouTube-kanaal van RTL Basecamp. Sinds zaterdag 11 februari deelt StukTV de video’s met hun ruim 1,3 miljoen fans. Via social media kanalen deelden we korte fragmenten met hoogtepunten en RTL 7 zendt vanaf 13 februari iedere
maandag om ca. 00:00 uur een korte aflevering uit. Zo biedt TV een ondersteunende rol aan de online kanalen.

Website YouTube