L.O.L. Surprise

Awareness

In 2017 introduceerde MGA Entertainment het product L.O.L. Surprise (Lil Outrageous Littles), een verrassingsbal voor meisjes van 6 tot 9 jaar, in Nederland. Via de influencer marketing-campagne bij RTL MCN met Onnedi, ShelingBeauty en MeisjeDjamila werd een ware rage ontketend. Enorme bereikcijfers hebben voor de L.O.L. Surprise geleid tot verkrijging van de titel ‘meest verkochte speelgoed van Nederland’.

Na een succesvolle samenwerking tussen MGA Entertainment en RTL in 2016 voor Gel-a-Peel, door middel van TV-spots en influencer-marketing, wilde MGA Entertainment in 2017 de kracht van een influencer-only campagne testen. Ze vroegen RTL om een totaalplan op te stellen voor de productintroductie van L.O.L. Surprise. De doelstelling was om L.O.L. Surprise als bekend merk neer te zetten bij de doelgroep en marktvraag te genereren.

RTL MCN ontwikkelde een influencer marketing-campagne bij influencers met een groot bereik onder jonge meisjes. MeisjeDjamila, Onnedi, en Shelingbeauty hebben in diverse video’s op YouTube aandacht besteed aan het product. Via Instagram hebben ze hun fanbase geactiveerd. Onnedi was aanwezig bij ruilevents, in-store events en tijdens de Tina-dag om direct in contact te komen met de doelgroep.

Het resultaat was spectaculair: de video’s van de drie influencers genereerden bijna 3 miljoen views. Ook hebben, naar aanleiding van alle aandacht voor de YouTube-video’s van de influencers, heel veel andere YouTubers in Nederland content gemaakt over L.O.L. Surprise Dit leidde nog eens tot bijna 15 miljoen extra views, wat een totaalbereik van bijna 18 miljoen views betekent voor L.O.L. Surprise.

Website YouTube