Concentrate & KidsRights

Awareness

In november 2017 sloegen Concentrate en KidsRights de handen ineen voor een bijzondere samenwerking met een mooi doel: de rechten van kinderen verbeteren. Samen werd een uitgebreide campagne, met onder andere drie ‘Concentrate Docs’ op het YouTubekanaal Concentrate, opgezet om meer awareness te creëren voor KidsRights en de Internationale Kindervredesprijs. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt door Kidsrights aan het kind dat zich op bewonderenswaardige manier inzet voor de rechten van het kind. De boodschap van de jonge winnaar heeft elk jaar een enorme impact en laat aan miljoenen mensen wereldwijd zien dat verandering mogelijk is.

Er werd een uitgebreide campagne ontwikkeld, waarvan drie ‘Concentrate Docs’ de basis vormden. Presentator Kaj van der Ree heeft samen met Concentrate-collega’s Stefan Jurriens, Kaj Gorgels en Bobbie Bodt voor ‘Concentrate Docs’ de drie finalisten van de Internationale Kindervredesprijs 2017 bezocht. Zij spraken met hen over hun leven en lieten zien wat de finalisten in hun jonge leven al hebben bereikt en meegemaakt.

Met de samenwerking wilden Concentrate en KidsRights Nederlandse jongeren bewust maken van het feit dat kinderen ook de wereld in beweging kunnen brengen. De jonge presentatoren van Concentrate brachten de aangrijpende verhalen van jongens en meisjes over de hele wereld over aan hun leeftijdsgenoten in Nederland, om zo de awareness voor KidsRights te vergroten.

De docs werden bijna 240.000 keer bekeken op YouTube. De kijkers waren onder de indruk en geraakt door de inhoud, en de docs werden beoordeeld met respectievelijk een 8.1, 9.0 en 9.2. Ook zetten de docs aan tot actie: 44% van de kijkers heeft de actie “Geef de wereld een Tikkie” gezien. Hiervan zegt 11% ook echt een Tikkie te hebben betaald. 15% geeft aan na afloop van de video te hebben meegedaan aan de SMS-actie.

Website YouTube