Eneco's NK Tegenwindfietsen

Branded content partnership

Na een intensief trainingskamp gingen RTL-weerman Dennis Wilt en YouTuber Mertabi de strijd met elkaar aan. Tijdens het jaarlijkse NK Tegenwindfietsen, mede moeilijk gemaakt door Eneco HollandseWind, stapten ze bij windkracht 7 op een fiets zonder versnellingen om in de race over de Oosterscheldekering als eerste over de finish te komen.

Mertabi creëerde relevante content om extra bekendheid te geven aan dit ludieke oer-Hollandse event en genereerde zo awareness onder zijn achterban van maar liefst 250.000 subscribers. RTL Weer en Buienradar vormden logische content partners vanwege de directe relatie met het weer. Via in program momenten in RTL Weer Daytime & Primetime, social posts, display uitingen en promo’s met de twee ambassadeurs werd het event vanaf 3 december aangejaagd. Tijdens het event was er een livestream op de actiepagina van Buienrader, waarbij vlogger Yvonne Coldewijer de race tussen Dennis en Mert nauwlettend in de gaten hield en in gesprek ging met deelnemers. Achteraf werden alle kanalen wederom ingezet om de aftermovie te verspreiden, aangevuld met redactionele aandacht in RTL Nieuws Magazine.

De samenwerking tussen TV- & YouTube-gezichten zorgde voor een krachtige combinatie waarmee verschillende doelgroepen, van jong tot oud, bereikt werden.